Skolan
DATUM: 2012-08-21 | TID: 22:28:00 | KATEGORI: Allmänt

Hej hörni!
 
Nu har jag haft lite fullt upp med att börja skolan hehe :P Blev ganska mycket med allt nu och så. Helt sjukt vad mycket intryck man måste ta in när man börjar skolan vilket både är roligt och lite jobbigt samtidigt!
Nu kan jag berätta lite om min nya skola och min nya klass. Allt är superbra i min skola, älskar min klass. Alla är ganska lika mig i sättet och har samma mål som mig med skolan, det finns liksom inga oseriösa som inte satsar på sina betyg liksom. Skolan är jättefin och maten supergod, vi har dessutom äppelsaft och citronsaft så det är ett plus i kanten :D
Nejmen det har liksom varit ganska så mycket att ta in de här första dagarna men jag ska försöka förklara dom så gott jag kan!
 
Torsdag: I torsdags började skolan, det var upprop i aulan klockan 09.30 och då hamnade jag i klassen SB12, så himla awesome! Var så nervös men sen så släppte det lite. Vi gick till klassrummet, hade lite info och sen hade vi lunch och då skulle alla sitta med massor av olika i matsalen men det funkade bra och man lärde känna många nya bara under den tiden. Sen så hade vi lite mer info och vi fick en inloggning till skolans hemsida. Sen slutade vi, då mötte jag mamma som jobbar tio minuter ifrån min skola och köpte ett par vita converse som jag velat ha jättelänge :)
 
Fredag: Skola igen, började då klockan 11 eller nåt sånt vilket var superskönt! Då hade vi info, sedan kom nån grupp med 2or och 3or som skulle göra lite lärakänna-lekar med oss och det var faktiskt superkul! Man lärde känna mycket fler under den tiden med. Efter det var det lunch och sen lite mer info sen slutade vi och då gick jag till mamma på stan och fikade på Muffin Bakery med henne! 
På kvällen sen mötte jag upp Filippa och vi drog och tittade lite på Ung08 och gick en mysig kvällspromenad.
 
Lördag: På dagen var jag hemma och tog det lungt myste bara för jag var trött ifrån dagen efter och allt med skolan osv. Sen på kvällen mötte jag upp Emma, Annika och Filippa och några andra killar som Annika kände och vi drog tillsammans till The Voice och dansade där bland allt folk 4 timmar i sträck?! Gissa om jag var trött efter? Men det var verkligen värt det, så himla bra det var men det fanns vissa äckliga killar som gjorde saker med en usch! Men sen så kom jag hem typ vid ett på natten och så somnade jag vid 2 ungefär.
 
Söndag: Var med Lisa på stan och vi gick en promenad på stan och köpte en jättegod chokladglass på Montis i Gallerian mums! Sen så gick jag hem och chillade och sen så mötte jag Minna på stan och fikade med henne, vi fikade på Café 60 sen åkte hon vidare till Rålis men jag var så trött så jag drog hem.
 
Måndag: Skolan började klockan 11.30 och då hade vi Historia, sen Svenska och sen slutade vi så det var värsta slacker dagen men det var ganska skönt. Efter det så mötte jag upp Filippa och vi gick på stan en stund och hade det mys eftersom hon har börjat i en annan skola än miiiig! :(
 
Tisdag (idag)- Skola, började 11.40 hade då Histora, sen Engelska och sen hade vi mentorstid. Mötte sen mamma på stan då gick vi och köpte skrivhäften och så för det måste man ha själv i gymnasiet. Man får inte det gratis som i grundskolan och sen så mötte jag Filippa. Vi gick en tur på stan och jag köpte världens finaste armband sen gick jag hem och chillade! :)
 
 
 

♥ SKRIVET AV Lovisa Lindström

Härligt när man får fullt upp så där! Och speciellt när man tycker det är kul å njuter av det! :D

DATUM: 2012-08-23 | TID: 10:08:56
BLOGG/HEMSIDA: http://alovisa.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?