Funderingar
DATUM: 2012-08-07 | TID: 10:49:14 | KATEGORI: Allmänt

Jag var inne på Youtube igår och tittade lite på sminkvideos och klickade runt lite och tillslut kom jag till massor av videos på 7-11 åriga tjejer som sminkar sig! Tittade lite på de videosarna och blev helt förvirrad, var är världen påväg?! Dessutom kunde dom sminket utantill, vad allt var till och vilka märken osv. Helt sjukt!
Jag visste knappt ens vad smink var tills jag började femman och jag började inte sminka mig lite förrän i 7an, och då sminkade jag mig jättelite, hade bara lite mascara och rouge, inget mer. Jag menar, jag trodde min lillasyster var tidig med sminket, hon började sminka sig i början av sexan men det var för att hon tog efter mig men skulle aldrig tillåtit henne använda smink om hon bara gick i femman, det är ju sjukt! Liksom man ser på alla generationer som kommer nu att det blir mer utmanande kläder, mer smink och mer fake om ni förstår vad jag menar.
När man är i den åldern ska man ta vara på sitt naturliga utseende och vara barn så länge man kan! Den nya generationen växer upp så himla snabbt, både när det gäller smink och kläder, barn börjar sminka sig vid tidig ålder och affärer säljer liksom vadderade bhar för 7åringar, man ba va?! Barn ska inte ha bh vid sju års ålder, sen säljer dom hur korta shorts som helst, liksom barn ska inte klä sig så vid den åldern.
 
Om jag hade en lillasyster som var 7-8 år gammal, även fast jag inte var hennes mamma skulle jag verkligen inte tillåta henne att gå runt med sånt på sig. hemskt ju, blir så jäkla förbannad på att märken och alla riktar sig mot mindre barn så att de ska sälja mer. Man ska vara barn så länge man kan.
När jag var liten lekte jag med Barbies, dockor och såna saker, nu sitter dom istället framför en kamera och sminkar sig, vet hur dom lägger ut videos på Youtube och har bloggar om smink osv.

Om det fortsätter såhär, undra hur en sjuåring kommer se ut om 20 år? som en 17 åring eller, tror det kommer att bli så faktiskt. Men man kan ju samtidigt inte stoppa utvecklingen att det blir så men man borde verkligen uppmärksamma det här till sminkmärken och verkligen försöka få stopp på reklamen riktad till yngre. haha, jag blev verkligen insatt i det här känner jag men ville liksom bara säga vad jag tycker, såg nåt program för nån vecka sen också där det handlade om mammor som pushade sina döttrar att typ bli modeller, att de ska göra skönhetsoperationer och sa vilka fel barnen hade som de skulle rätta till annars skulle dom inte blir kända. De använde HUR MYCKET SMINK SOMHELST, de lät sina barn bli spraytannade, fixa naglarna 2 gånger i veckan, fixa håret 2 gånger i veckan och shoppa typ varje dag. Jag säger inte nu att man inte kan gå och shoppa kläder vid den åldern men det är bara grejen att det är mammorna som bestämmer över dom vad dom ska bli när dom bli stora och göra. Dom vill att sina barn ska bli kända så dom får uppståndelse, det var nån mamma som sa att hennes barn skull få göra en bröstoperation när hon var 18 om hon ville bara för att få uppmärksamheten, det är sjuuuuukt, fattar inte grejjen?!
När jag var liten och nu säger min mamma att det är mycket bättre att vara naturlig, inte ha MASSOR av smink, eller vara någon man inte är, det bästa är att vara sig själv och det blev jag lärd i tidig ålder och det är därför jag är mig själv. Nu säger mammor till sina barn mer, ta på dig vad du vill , sminka dig hur du vill, gör vad du vill!

Ser på facebook också då jag är vän med några mindre tjejer som lägger ut bilder när dom står i bikini och visar nästan allt, känns som att facebook blivit värsta porrsajten istället för ett ställe där man kan snacka med kompisar och se vad alla gör. Så himla konstigt att det dyker upp bilder på tjejer hela tiden, börjar faktiskt bli trött på facebook. Men nu har jag sagt min mening iallafall, ni får tycka vad ni vill men det här är iallafall vad jag tycker. Kommentera gärna vad ni tycker om detta! :)
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?