Fitspo
DATUM: 2013-01-04 | TID: 00:21:00 | KATEGORI: Allmänt

Nu tänker ni säkert,  "ännu ett gammalt klyshigt inlägg om hur du ska göra för att bli hälsosammare och smalare", eller hur?
Då tänker ni fel. Jag tänker inte sitta här och skriva om vad ni ska göra för att komma igång med träningen och massor av knep som jag garanterar ska funka på just er för alla ser vi olika ut. Allt funkar inte på alla och du måste hitta motivationen själv, dina egna knep som fungerar just för dig, för din kroppstyp. Du kan inte bara tro att du ska bli i form på bara en sekund, det tar tid och det kommer att vara jobbigt, det är upp till dig om det är värt det. 
Jag har precis börjat träna och jag tränade mycket förut, när jag var runt 8-13 år gammal tränade jag friidrott vädligt intensivt, brukade träna 4 gånger i veckan ungefär men sen började högstadiet och det blev helt enkelt för mycket plugg, jag har testat praktiskt taget alla sporter du kan träna, dans, innebandy, friidrott, ridning, simning och tex. konståkning men inget av detta var för mig, jag fastnade givetvis för friidrotten eftersom jag tränade det så länge och jag saknar det otroligt mycket. Skulle jättegärna vilja börja på friidrott igen men vid den här åldern, alltså 16 år som jag är då är det lite försent att börja igen, det skulle innebära att jag skulle behöva träna ca 5-6 dagar i veckan och i värsta fall 7. Jag kan inte göra det då jag har så mycket plugg i skolan. Därför bestämde jag mig för att skaffa ett gymkort, med detta kan du bestämma exakt när du vill gå och hur länge du vill träna, alltså kan man kalla det nyckeln till frihet. Jag brukar även gå ut och jogga 1-2 gånger i veckan när jag inte vill gå till gymmet.
Jag ser inte träningen som ett sätt att bli "smalare" eller "mer vältränad", jag ser det som ett sätt att vara mer hälsosam på. Om du tränar sover du bättre, du presterar bättre i skolan och du blir piggare på dagarna, du orkar helt enkelt mer. Jag insåg att efter jag slutade på friidrotten så blev jag mycket tröttare och orkade knappast någonting, jag åt inte lika mycket och jag var allmänt irriterad hela tiden, men när jag började att träna igen har jag insett hur mycket bättre jag mår, det är en ren tankeställare faktiskt. 
 
Det jag vill komma till med det här inlägget är att, hitta motivationen inom DIG, för det är bara DU som står i vägen för DIG själv, ingen annan!
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?