Kvällstankar
DATUM: 2013-01-06 | TID: 13:26:00 | KATEGORI: Allmänt

Har lite tankar om komplex osv, alltså, folk fokuserar så sjuuukt mycket på sitt utseende nuförtiden, allt kretsar liksom kring hur man ska se ut. När man ställer sig framför spegeln tänker men oftast på det man inte har och inte på det man har, allt positivt liksom skjuts bort och allt negativt kommer fram. Jag har under lång tid varit väldigt osäker med mitt utseende och alltid tänkt på det som jag inte tycker om hos mig själv, har liksom förträngt de positiva sakerna men under senare tid har jag faktiskt lärt mig att verkligen ställa mig framför spegeln och bara tänka positivt och det funkar faktiskt!
 
Nuförtiden har jag mycket bättre självförtroende och bryr mig inte särskilt mycket om vad andra tycker och tänker om mig för egentligen är det ju bara min åsikt som räknas när det gäller mig själv och det är bara jag som kan döma mig själv, ingen annan. Nuförtiden tänker folk alldeles för mycket på vad andra ska tycka om en, vi kan kalla det bekräftelse. Bekräftelse är en sådan stor sak i det samhället vi lever i, mest bland ungdomar, tom med yngre än mig. Jag känner egentligen att vår generation bara är påväg nedåt. 
Jag kommer ihåg när jag gick i femman till sexan, ja då spelade jag Sims 2 och såg på film med Minna, det var liksom det jag gjorde, nuförtiden springer barn runt och röker, dricker och springer runt på stan klockan 4 på natten det är sjukt! Men det jag vill komma till egentligen att Instagram, facebook, bloggar osv har blivit såna extrema sidor där ungdomar i åldrarna 11-15 år lägger ut bilder när dom i princip är halvnakna, det är sjuuuukt. Får typ panik över hur våran generation egentligen kommer att se ut. Barn vid 13-års ålder tror att dom liksom är 17-18 och får göra exakt vad dom vill!
Nej usch vet inte vad jag ska tycka men det jag vill komma till är att man ska vara nöjd med hur man ser ut och inte försöka få massor av bekräftelse, det lönar sig aldrig i längden.
 
 
 
 

♥ SKRIVET AV LindaViola - mamma till två!

Blir faktiskt rädd för vad små barn gör nuförtiden jämfört med vad jag själv gjorde när jag var barn :s

Svar: Ja eller hur?! Det är helt sjukt :/
Julia Windborne-Brown

DATUM: 2013-01-06 | TID: 21:29:51
BLOGG/HEMSIDA: http://lindaviola.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?