Mina tips för en bättre hy
DATUM: 2012-10-29 | TID: 20:20:20 | KATEGORI: Allmänt

Här kommer lite tips som jag har för att du ska få en fräsch och fin hy:
 
Drick mycket vatten- Jag har varit väldigt dålig på att dricka vatten då jag inte tycker att vatten är så gott men enda sen jag fick reda på att vatten är super bra för huden så började jag dricka mycket mer vatten varje dag. Vatten rensar ut gifter och ger huden fukt inifrån. Du ska dricka ungefär 2 liter vatten om dagen vilket motsvarar 8 glas.
 
Gå ut mycket- Att gå ut hjälper huden att andas. En sak som kanske är ganska otippat är att sola, inte solarium utan solen utomhus, det har hjälpt väldigt många att få bättre hud faktiskt. Det viktigaste är bara att komma ihåg att använda solkräm.
 
 
Tvätta aldrig med tvål- Jag brukade alltid tvätta ansiktet med tvål för jag inte orkade köpa sminkborttagning, det funkade ett tag men sen började jag bli torr och röd i hyn. Då började jag använda Visibly Clears produkter, nu har jag en ansiktsmask som man har en gång i veckan därifrån och sen har jag en ansiktsskrubb som man använder varje gång för att tvätta bort sminket. Meeen...det finns faktiskt en tvål som jag kan ta kort på som jag har hemma som inte innehåller några som helst dåliga ämnen mot huden och har helt naturliga tillsatser, den funkar faktiskt!
 
En bra foundation- Satsa på att köpa en bra foundation som inte innehåller massor av oljor och parfymer. Ett hett tips är Max Factor Facefinity Compact Foundation, den fungerar bra och täcker samtidigt samtidigt som den inte är dålig för hyn. Ett annat tips är att använda mineralprodukter som inte alls täpper till porerna.
 
Var glad!- Det är alltid viktigt att hålla ett bra humör. Ju mer du stressar och mår psykiskt dåligt desto mer tar det ut sig på hyn. Ett viktigt ämne som urlakas ur kroppen när du är deprimerad är det viktiga ämnet zink, det är ett viktigt mineralämne för bla. hud, hår och naglar.
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?